Ce deosebeste un client monarh de un client fluture?
Fluterele zboara din floare in floare, de la o firma la alta, de la un magazin la altul, exploreaza ofertele cele mai noi, cele mai bune preturi, cele mai avantajoase dealuri. Indiferent cat de mult te straduiesti tu ca si om de marketing sa il pastrezi, sa il faci fidel, sa ramana cu tine... el te va parasi la cea dintai noua directie de vant.
Monarhul dimpotriva...este loial, te cunoaste de mult timp, iti stie punctele forte si slabiciunile, te intelege, te recomanda si altora, iti atrage atentia cand gresesti si vrea sa ramai acolo pentru el.
Care este elementul comun al acestor doua patternuri de comportament?
Raspunsul e simplu si de bun simt: Increderea!
Tot mai multi dintre noi isi pierd increderea in promisiunea unui serviciu de calitate...in reclamele care fac multe si glamuroase invitatii... in cartile de loialitate care te recompenseaza cu puncte ori iti dau 5%reducere, in afisele cu 50%reducere cand reducerea este la marfurile proaste ori de slaba calitate, in promotiile cumperi 2la pret de unul... etc etc.
Despre serviciul cu clientii s-au scris milioane de materiale, se tin traininguri, cursuri de formare, campanii...si totusi...desi este primul si cel mai important lucru care aduce un ROI considerabil unei firme, cel mai grav neglijat.
Mentalitatea comunista domina inca in societatea romaneasca in multe sectoare.
Chiar si in cel de lux.
Clientul trebuie sa inghita, sa o accepte si pe asta. Pentru ca na... asta e normalul.
Si totusi? Poti sa oferi Tot Timpul un serviciu High Standard?
Nu sunt si acei salariati oameni la randul lor? Cu probleme, emotii, nivel energetic limitat, ore lungi de stat in picioare, atentie limitata?
Cat de realist este sa Promiti Luna de pe Cer fara sa iei in calcul astfel de considerente?
Si cat de uman este ca Tu ca si Client sa ai asteptari "sisifice": tot timpul zambet sincer, primire calduroasa, tratament de rege.
Cum spunea Aristotel, adevarul e la mijloc.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu